Beküldő: admin | 2021. 03. 18., cs – 07:28
logo

A Könyvtárostanárok Egyesülete rendszeres online csatornát nyit tagjai számára. Célunk az, hogy a kollégáknak szakmai kapcsolattartási, beszélgetési felületet biztosítson.

A kávéházi beszélgetések minden alkalmának lesz egy meghirdetett témája, mely az eszmecserét elindítja. Utána pedig kötetlen, felvétel nélküli beszélgetést folytatunk. Hozzá lehet szólni szóban és anonim módon írásban is.

A témakínálat első részei a járvánnyal kapcsolatos kérdőívünk válaszai alapján kerültek kiválasztásra. Az azok alapján folytatott beszélgetések összefoglalóit, következtetőit honlapunkon közzétesszük.

Az iskolai könyvtári távmunka ötletgyűjteményünket már korábban megkezdtük. Ezt fogjuk bővíteni: https://portal.ktep.hu/tavkonyvtar

Kávéházi kínálat

Első alkalom: 2021. március 24. szerda, 14.00-15.00

plakat

1. 2021. március 24. 14.00-15.00
Mit jelent az iskolai könyvtár nyitvatartása a digitális tanrendben? - Tényleg zárva voltunk? Vagy csak definíció kérdése? Hogyan voltunk/lehetünk nyitva online?

Néhány adat és szöveges válasz a kérdőívekből. Ha magadra ismersz vagy kérdeznél ezzel kapcsolatban, gyere és beszélgessünk!

A 121 kérdőívkitöltő közül a 2020-as tavaszi digitális tanrend alatt 67 iskolai könyvtár egyszer sem volt nyitva, 12 viszont naponta. 

  • "A könyvtári FB-on színes hírekkel, nevezetes napok ismertetéseivel, humorral, .... jelentkeztem NAPONTA"
  • "Teljes volt az időhiány a diákok és szülők részéről egyaránt. Amiatt is problémáztak, hogy miért kell még a készségtantárgyakkal is terhelni a gyerekeket, ezért én semmit nem akartam még erre tetőzni."
  • "Kölcsönzés, ha valami miatt nagyon fontos volt."
  • "Lehetőség a kölcsönzésre,könyvek kiszállítása,emailes kapcsolattartás és könyvajánlók."
  • "A szülők közül sokan megkerestek, hogy a kölcsönzött dokumentumok határideje lejárt, mi a teendőjük? Jól esett, hogy ezt milyen fontosnak tartották..."
  • "Borzasztó volt a gyerekek nélküli munka!"

2. 2021. március 31. 14.00-15.00
Könyvtári szakkörök programok online - Terhelés vagy valós igény?

Néhány adat és szöveges válasz a kérdőívekből. Ha magadra ismersz vagy kérdeznél ezzel kapcsolatba gyere és beszélgessünk!

  • "iskolaújság szerkesztéssel kapcsolatos feladatok"
  • "Teljes volt az időhiány a diákok és szülők részéről egyaránt. Amiatt is problémáztak, hogy miért kell még a készségtantárgyakkal is terhelni a gyerekeket, ezért én semmit nem akartam még erre tetőzni."
  • "Költészet napi feladat, fotópályázat"
  • "drámatanárként is tanítottam, és szakkört tartottam online. Nagy igényük vol ta gyerkekeknek."

3. 2021. április 14. április 21. 14.00-15.00
Diákok segítése feladataik elvégzésében - Hogyan csináljuk? Meddig terjed(het) a könyvtárostanár kompetenciája?

Néhány adat és szöveges válasz a kérdőívekből. Ha magadra ismersz vagy kérdeznél ezzel kapcsolatba gyere és beszélgessünk!

  • "Nyomonkövetés, a beadandó feladatok segítése."
  • "tanulásmódszertani ötletek, fakultáció választáshoz segítség"
  • "bekapcsolódás történelem szakórai projektbe,"
  • "Elsősorban a szakóráimra koncentráltam"

4. 2021. április 21. április 28. május 12. 14.00.15.00
Az iskolai könyvtár kapcsolata a szülőkkel az online tanrendben - Szülőknek szóló iskolai könyvtári szolgáltatás - Kell? Igény? Terhelés?

Néhány adat és szöveges válasz a kérdőívekből. Ha magadra ismersz vagy kérdeznél ezzel kapcsolatba gyere és beszélgessünk!

  • "A szülők közül sokan megkerestek, hogy a kölcsönzött dokumentumok határideje lejárt, mi a teendőjük? Jól esett, hogy ezt milyen fontosnak tartották..."

5. 2021. június 17., csütörtök 17.00-18.00
Tanévzáró információzás

Egy tanévzáró kávéházi beszélgetésre invitáljuk tagjainkat. Ennek témája, hogy a közeljövőben nyomatásban is kiadásra kerül az Információzz! De miért? Kérdések és válaszok az információ és a könyvtárak használatáról. c. könyvtárhasználati kézikönyv. Mivel átdolgozott kiadásról van szó, előtte szeretnénk a használók véleményét, igényeit megismerni. Vagyis a kérdés: A gyakorló könyvtárostanárok mit várnak egy diákoknak szánt könyvtárhasználati kézikönyvtől?

x. Állomány rendezése - nyitvatartás nélkül egy lehetőség - Hogyan éltünk vele?

y.  Linkajánlók az iskolai könyvtárból - Miket adtunk, miket érdemes?

Részvételi feltételek