Beküldő: admin |
2011. 07. 01., p – 00:15
Az IASL felhívásához igazodva, 2011 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet könyvtárostanárok számára.
Meghosszíbbított határidő: 2011. október 19.
Új fődíj: Textlib
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak fejlesztésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Olyan foglalkozásterveket várunk, melyek általános vagy középiskolában valósultak meg. Bármely évfolyamon, bármely katalógus, adatbázis tanítására.
Résztvevők
- Magyarországi és határon túli magyar nevelési-oktatási intézmények iskolai könyvtárosai.
- Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra.
A részvétel módja
- Meghosszabbított beküldés határidő: 2011. október 19.
- A pályaművet a kiírás menüpontja alat található "Pályamű beküldése" adatlapon kell feltölteni. (A beküldéshez a honlapon való regisztráció szükséges.)
- A pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak, az Iskolai Könyvtári Világnap és a Könyvtárostanárok Egyesületének népszerűsítésére, a könyvtárostanár kollégák képzésére, publikálásra.
Díjazás
- Az első helyezett kolléga iskolai könyvtára számára az InfoKer Szövetkezet díjtalanul átad egy TextLib
rendszert, a listaárak szerint mintegy 1 millió forint értékben. (Az informatikai rendszer éves használati díját kell csak a nyertesnek megfizetnie.) - A 2. és 3. helyezettek díját más támogatóink biztosítják (pontosítás alatt).
- Az első két kiemelt pályamű készítőjét előadásra kérjük fel a KTE Őszi Szakmai Napja keretében.
- A nyetesek publikálási lehetőségben részesülnek.
- Regisztrációs díjmentesen vehetnek részt a KTE Őszi Szakmai Napján.
- Könyvjutalmak
Értékelési szempontok
- Kidolgozottság - Alkalmas-e arra, hogy más kolléga alkalmazhassa. Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértwelmű-e? Minden szükésges feladatlapot, segédletet tartalmaz-e?
- Szakszerűség - Könyvtárszakmai, pedagógiai
- Tanulóközpontúság - Épít-e tanulók érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására?
- Könyvtárhasználóvá nevelés - Csak a használati technikára koncentrál vagy szem előtt tartja a katalógushasználat célját is?
- Az értékelés során a tanulók évfolyama, a választott katalógusok csak az óravázlat tartalma, szakszerűsége szempontjából kerülnek megvizsgálásra. Az egyes pályaművek ezen szempont mentén nem kerülnek összehasonlításra.
Támogatók