Beküldő: admin | 2011. 07. 01., p – 00:15

Az IASL felhívásához igazodva, 2011 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet könyvtárostanárok számára.

Meghosszíbbított határidő: 2011. október 19.

Új fődíj: Textlib

A pályázat célja

Az iskolai könyvtárak fejlesztésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Olyan foglalkozásterveket várunk, melyek általános vagy középiskolában valósultak meg. Bármely évfolyamon, bármely katalógus, adatbázis tanítására.

Résztvevők

  • Magyarországi és határon túli magyar nevelési-oktatási intézmények iskolai könyvtárosai.
  • Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra.

A részvétel módja

  • Meghosszabbított beküldés határidő: 2011. október 19.
  • A pályaművet a kiírás menüpontja alat található "Pályamű beküldése" adatlapon kell feltölteni. (A beküldéshez a honlapon való regisztráció szükséges.)
  • A  pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak, az Iskolai Könyvtári Világnap és a Könyvtárostanárok Egyesületének népszerűsítésére, a könyvtárostanár kollégák képzésére, publikálásra.

Díjazás

  • Az első helyezett kolléga iskolai könyvtára számára az InfoKer Szövetkezet díjtalanul átad egy TextLib
    rendszert,
    a listaárak szerint mintegy 1 millió forint értékben. (Az informatikai rendszer éves használati díját kell csak a nyertesnek megfizetnie.)
  • A 2. és 3. helyezettek díját más támogatóink biztosítják (pontosítás alatt).
  • Az első két kiemelt pályamű készítőjét előadásra kérjük fel a KTE Őszi Szakmai Napja keretében.
  • A nyetesek publikálási lehetőségben részesülnek.
  • Regisztrációs díjmentesen vehetnek részt a KTE Őszi Szakmai Napján.
  • Könyvjutalmak

Értékelési szempontok

  • Kidolgozottság - Alkalmas-e arra, hogy más kolléga alkalmazhassa. Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértwelmű-e? Minden szükésges feladatlapot, segédletet tartalmaz-e?
  • Szakszerűség - Könyvtárszakmai, pedagógiai
  • Tanulóközpontúság - Épít-e tanulók érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására?
  • Könyvtárhasználóvá nevelés - Csak a használati technikára koncentrál vagy szem előtt tartja a katalógushasználat célját is?
  • Az értékelés során a tanulók évfolyama, a választott katalógusok csak az óravázlat tartalma, szakszerűsége szempontjából kerülnek megvizsgálásra. Az egyes pályaművek ezen szempont mentén nem kerülnek összehasonlításra.

Támogatók

Infoker Textlib

Monguz Kft.

Szirén