A diákok gyakran kapnak olyan egyszerűnek tűnő feladatot, hogy készítsenek egy „könyvet” egy témában. Célunk, hogy ehhez olyan formát adjunk, ami segíti a formai kivitelezést, hiszen a tanulók maguktól nem is gondolnák, hogy a könyvnek milyen sokféle része van, és azoknak mind-mind funkciója, formai elvárásai.
Ez a sablon és tanulói segédlet segíti a könyvtárhasználat tanítását, de emellett bármely más tantárgy keretében bármely téma feldolgozásának formáját is adhatja.
Olyan tanulók munkájához ajánljuk, akik még most ismerkednek az önálló alkotómunkával.
Célok:
- a könyv részeivel kapcsolatos fogalomfejlesztés,
- az etikus forráshasználat szokásának kialakítása, megerősítése.
Felhasználási ötletek:
- A nemzetközi könyvajándéknap alkalmából nemcsak nyomdában előállított, hanem saját készítésű könyvek is ajándékozhatók.
- Egy témakör összefoglalásának hatékony módja, ha a tanulóknak maguknak kell a tanultakat, olvasottakat strukturálniuk (fejezetekre tagolniuk) és összefoglalniuk.
- Egy témakör megismerésére irányuló információkeresési, könyvtári kutakodási feladat eredménye is bemutatható ebben a formában.
Ha kipróbálta, ossza meg velünk véleményét a ktegyesulet@gmail.com címen! Publikálásra alkalmas, dokumentált kipróbálásokat szívesen veszünk blogunkra!
Jó munkát!
Ha kérdése van, kérdezze könyvtárostanárát!