Elérhetőek a kitöltendő sablonok.
Szervezetünk önálló egyesületként való működésének 20. évében pályázatot ír ki iskolai könyvtáros munkaközösségeknek az IFLA Iskolai könyvtári útmutató 2. kiadásának hazai adaptálásához kapcsolódóan.
A pályázat fődíja egy regionális szakmai konferencia megrendezésének lehetősége lesz. Ennek keretében Egyesületünk szakmai előadásokkal járul hozzá az adott régió könyvtárpedagógiai megújulásához, segítjük továbbá a helyi szakmai közösségek további fejlődését, biztosítva a közvetlenebb kommunikációt a térségek könyvtárostanárai, iskolai könyvtárosai és gyermekkönyvtárosai között.
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak, a könyvtárpedagógiai munka fejlesztésének elősegítése, a nemzetközi irányelvek hazai adaptálásának támogatása.
Ezt a célt az IFLA Iskolai könyvtári útmutató magyarországi kiegészítésével kívánjuk elérni. A kiegészítésnek két iránya van:
- magyarországi helyzetkép bemutatása,
- magyarországi jó gyakorlatok és megoldási javaslatok összegyűjtése.
A pályázók köre
- Magyarországi iskolai könyvtári munkaközösségek
- formális vagy informális, hivatalos vagy nem hivatalos
- eddig is működő vagy erre a célra alakuló
- Egyéni pályázókat is befogadunk, de a csoportos munkákat előnyben részesítjük. Az egyéni pályázók a fődíjra nem jogosultak, de a többi díjazási lehetőségre igen.
A részvétel módja
1. A pályázó munkaközösségnek szándéknyilatkozatot kell tennie a KTE honlapján keresztül, hogy a pályamunka elkészítésében részt tervez venni.
A felület elérhető: http://www.ktep.hu/node/add/magyarguide
2. A pályázók dokumentumsablonokt kapnak a munka elvégzéséhez.
Magyar nyelvű pályamunkákat várunk.
Nevezési díj: nincs
Mit várunk a pályázóktól?
- Határozzák meg vizsgálódásuk földrajzi területét (populáció/minta)!
- Lehetséges területi felosztások: megye, tankerület, járás, település/kerület (különleges esetben intézmény).
- Minél nagyobb területre terjed ki a vizsgálat, annál jobban tudjuk hasznosítani,
- de fontos az alapos, korrekt tájékozódás és tájékoztatás.
- A területükre nézve minél több kollégát igyekezzenek bevonni!
- A munkacsoportba nem kötelező minden, a vizsgált földrajzi/közigazgatási területen dolgozó iskolai könyvtáros bevonása,
- törekedni kell azonban a velük való kapcsolatfelvételre és az alapvető adatok begyűjtésére tőlük is.
- A megadott szempontok, sablonok szerint vállalt területükre nézve fogalmazzák meg az iskolai könyvtári helyzetképet, gyűjtsenek össze jól adaptálható és/vagy kiemelkedő és/vagy jól működő jó gyakorlatokat!
Értékelési szempontok
A pályaművekkel szemben nem elvárás a teljesség. A munkaközösségek részmegoldásokkal is pályázhatnak, de mint lentebb olvasható, a teljesség mértéke értékelési szempont. Vagyis a pályázók dönthetnek úgy, hogy csak jó gyakorlatokat gyűjtenek, csak a helyzetképet fogalmazzák meg. Vagy csak az egyik fejezetre koncentrálnak...
- az eredeti IFLA Iskolai könyvtári útmutatóhoz való illeszkedés,
- a részdokumentumok teljessége,
- a sablonok megfelelő használata,
- a jó gyakorlatok és ötletek tömör, de adaptálást elősegítő leírása,
- a helyzetkép adatokkal alátámasztott elemzése, szakszerű leírása, elemzése.
A segédanyag
- IFLA Iskolai könyvtári útmutató, 2. átd. kiadás magyar fordítása:
- Fejezetenkénti sablon, melynek tartalma:
- az eredeti alfejezetcímek,
- az eredeti szöveg,
- alatta hely a magyar helyzet rövid értékeléséhez,
- alatta hely a magyar példák, jó gyakorlatok, ötletek leírásához.
- Segítségek fejezetenként:
- kérdések, melyekre a választ keressük,
- kérdőív.
A segédanyagok folyamatosan jelennek meg itt lentebb a csatolmányok között.
Díjazás
- Fődíj: egy szakmai nap a munkaközösség helyszínén a munkaközösség által kért, a KTE elnökségével egyeztetett témában.
- Minden pályázó szakmai visszajelzést kap munkájáról,
- publikációs lehetőség a zsűri által arra érdemesnek tartott pályamunkáknak,
- a legjobb három pályamű előadási lehetőséget nyer a KTE Őszi Szakmai Napján,
- a megvalósításhoz támogatást nyertünk a Nemzeti Kulturális Alaptól, így az előadásért előadói tiszteletdíjban részesülnek.
További támogatókat keresünk.
Határidő
A munka nagy terjedelmére és alaposságra való tekintettel a munkának két fázisa van:
- 2017. október közepéig (az Őszi Szakmai Nap előtt): 1-3. fejezet
- 2018. március (a Tavaszi Szakmai nap előtt) 4-6. fejezet.