Beküldő: admin |
2014. 06. 02., h – 14:57
2014 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet könyvtárostanárok számára. Elérhető a beküldési felület és a pályázati adatlap.
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak, a könyvtár-pedagógiai munka fejlesztésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Olyan foglalkozásterveket várunk, melyek általános vagy középiskolában valósíthatók meg.
A pályázók köre
- Magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények könyvtárostanítói, könyvtárostanárai.
- Magyarországi és határon túli felsőoktatási intézmények könyvtárosképzésében résztvevő hallgatók.
- Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra.
- Egy pályázó több pályaművet is benyújthat.
A részvétel módja
- Beküldés határidő: 2014. október 15.
- Pályamű beküldése:
- A pályaműveket a pályázónak elektronikus formában kell beküldenie.
- Ehhez a felhívás végén letölthető adatlapot és sablont kell használnia.
- A pályaművet a 2014-es pályázati kiírás alól elérhető "Pályamű beküldése" oldalon kell csatolni. (A beküldéshez a honlapon való regisztráció nem szükséges.)
- A pályaműveket a pályázónak elektronikus formában kell beküldenie.
- Sikeres beküldés után a pályázó neve azonnal megjelenik a Pályaművek almenüben. A pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjának és a Könyvtárostanárok Egyesületének népszerűsítésére, a könyvtárostanár kollégák képzésére, publikálásra.
- Nevezési díj
- KTE tagok számára a nevezés díjmentes.
- Nem KTE tagok számára a nevezési díj pályázatonként 2 000 Ft, melyet a KTE bankszámlájára kell átutalni 2014. október 20-i beérkezéssel.
- Számlaszám: OTP 11708001 - 20341237
- A közleménybe írják be: nevezési díj
A téma - az etikus forráshasználat
A téma sokféle megközelítésből elfogadható. Például:
- átfogóan,
- vagy valamely forrástípust, dokumentumtípust kiemelve,
- vagy az etikai problémákat kiemelve, a nézetformálásra összpontosítva,
- direkten vagy indirekten.
- A foglalkozás lehet könyvtártárhasználati vagy könyvtárhasználatra épülő szakóra keretében megvalósuló is.
Értékelési szempontok
- Kidolgozottság
Alkalmas-e arra, hogy más kolléga adaptálhassa?
Pl.: Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértelmű-e? Minden szükséges feladatlapot, segédletet tartalmaz-e? - Tartalmi szakszerűség:
tananyag, fogalomhasználat, hivatkozási rendszer (bármelyik elterjedt, indokolt hivatkozási rendszer (hivatkozási stílus, publikációs stílus) szakszerű használata elfogadható) - Módszertani szakszerűség:
pedagógiai, könyvtár-pedagógiai (leírásban, kivitelezésben) - Tanulóközpontúság:
Épít-e tanulók érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására, előzetes tudására? - Könyvtárhasználóvá nevelés :
Csak a hivatkozási technikákra, sablonokra, jellemzésre, rendszerezésre, adatokra koncentrál vagy szem előtt tartja a forráshasználat, könyvtárhasználat célját is? - Nézetformálás, nevelési szempontok:
Pl.: Kitér-e az etikai szempontokra? - Az értékelés során a tanulók évfolyama, az iskolatípus és a választott résztéma csak az óravázlat tartalma, szakszerűsége szempontjából jelenik meg vizsgálati szempontként. A különféle iskolatípushoz, évfolyamokra és témakörben benyújtott pályaműveket nem értékeljük külön.
- RJR rövid leírása
Díjazás
- Az első két kiemelt pályamű készítőjét előadásra kérjük fel a KTE 2014-es Őszi Szakmai Napja keretében.
Budapest, 2014. június 6.
Könyvtárostanárok Egyesülete elnöksége
Támogatók
Monguz Kft. |
Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala |
|
Nemzeti Kulturális Alap |
Hamisítás Elleni Nemzeti Testület |